New Year, New Me. Dat is zo’n beetje het voornemen wat veel mensen in gedachten hebben. Ik wil het liever een beetje anders zien. New Year, Same Me. Gewoon tevreden zijn met wat er is, maar wel met ruimte voor verbetering. Een soort versie 2.0 (of vanaf volgende maand voor mij een versie 30.0 šŸ™‚ ). Waar mijn ruimte voor verbetering zit? Daar vertel ik je graag meer over in deze blog.

Meer energie

Ik voel me momenteel wel prima in mijn vel. Maar toch baal ik er soms van dat ik weinig conditie heb en ik regelmatig moeite heb om uit bed te komen. Vorig jaar ben ik bij een orthomoleculair diƫtist geweest en op aanraden van haar gebruik ik nu diverse voedingssupplementen (waarover later meer). Ik merk dat ik meer energie heb wanneer ik consequent deze supplementen gebruik, maar ik weet ook dat er nog 1 groot aandachtspunt voor mij is: ik beweeg te weinig. Gelukkig heb ik een hond en ben ik verplicht die een aantal keer per dag uit te laten, maar verder zit ik echt heel veel en sport ik niet regelmatig. Ik ga nu mezelf niet voornemen om minimaal 3x per week te gaan sporten want ik weet dat ik dat niet ga doen. Wel ga ik wekelijks tijd maken voor meer beweging in mijn planning. Of het nu een rondje fietsen is, een langere wandeling met de hond of naar de sportschool, maakt voor mij niet uit. Ritme en plezier er in krijgen vind ik veel belangrijker.

Meer focus

Mijn diƫtistenpraktijk is verkocht, maar daarvoor in de plaats zijn er 3 vaste ZZP opdrachtgevers teruggekomen, ik heb nog allerlei plannen als Zeeuwse Foodie en ik wil trainingen gaan geven aan diƫtisten rondom marketing en ondernemen. Verder pas ik regelmatig op mijn nichtjes, heb ik dus een hond, wil ik meer gaan bewegen, maar ook meer creatieve dingen doen (schilderen, piano spelen) en vooral ook lekker blijven ontspannen. Ik doe het liefst alles op gevoel, maar om daadwerkelijk mijn to do lijsten afgerond te krijgen, zal ik toch met wat meer structuur en planning aan de slag moeten. Wekelijks probeer ik daarom nu in te plannen wanneer ik voor welk bedrijf aan de slag ga en wat ik dan minimaal gedaan moet hebben.

Hormonen in balans

Het afgelopen jaar had ik een afwijkend uitstrijkje en stopte ik daarna met de pil. Sindsdien ben ik me veel bewuster van mijn lijf, mijn cyclus en allerlei klachten die er al dan niet bij horen. Mede door deze bewustwording Ć©n mijn zwangerschapswens is mijn interesse in hormonen gegroeid. Ik ben er namelijk van overtuigd dat heel veel ‘vrouwenklachten’ opgelost kunnen worden met voeding en leefstijl, maar ik wil graag meer weten over het hoe en waarom. Niet alleen voor mezelf, maar ook omdat ik vind dat hier nog veel meer over gepraat mag worden. Dus dat ga ik dan ook doen. Momenteel lees ik diverse boeken over voeding en hormonen en binnenkort start ik met de cursus Trainer Hormoonfactor van Ralph Moorman. Vervolgens ga ik al deze kennis en ervaring weer delen met jou. Mijn blogs over het uitstrijkje en de pil zijn het meest gelezen van alle blogs op mijn website, dus ik heb zo’n vermoeden dat jij dit ook een interessant onderwerp vindt :).

Blijven groeien

De afgelopen jaren ben ik zowel als diƫtist, maar ook als ondernemer en als persoon ontzettend gegroeid. In mijn terugblik van 2018 kon je hier ook meer over lezen. Ik ben ontzettend blij, trots en tevreden met waar ik nu sta en wat ik nu heb, maar toch vind ik het ontzettend belangrijk om ook te blijven groeien. Op persoonlijk gebied blijf ik dus lekker bezig met boeken lezen, dagboekjes schrijven en bewust luisteren naar mijn lijf en kiezen voor mezelf. Zakelijk gezien zijn mijn inkomsten door het stoppen met mijn praktijk nu behoorlijk terug gelopen, dus daar wil ik weer volle bak voor gaan om terug op hetzelfde niveau (en verder!) te komen. Ook wil ik verder groeien qua aantal volgers op social media, om nog meer mensen te kunnen bereiken met mijn tips en inspiratie. In jaar 1 haalde ik ruim 1000 volgers, zowel op Facebook als Instagram. In jaar 2 kwam ik net niet op 2000 volgers op beide kanalen en voor jaar 3 is mijn doel 3000 volgers op beide kanalen. Regelmatig bloggen en het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten staan dus zeker op de planning voor 2019!

Heb jij ook al nagedacht over jouw doelen voor het nieuwe jaar? En kan ik jou wellicht helpen bij je doelen naar een gezonder en gelukkiger leven? Mail gerust naar martine@zeeuwsefoodie.nl voor meer informatie.

 

Groetjes, Martine