Ik wil graag zoveel mogelijk vers en gezond eten, maar het moet dan bij voorkeur ook nog snel, makkelijk en lekker zijn. Deze zelfgemaakte eiersalade vind ik veel lekkerder dan kant en klaar uit een bakje van de supermarkt en het is heel makkelijk om te maken. Je kan het eventueel al een dag van te voren bereiden en bewaren in de koelkast. Deze eiersalade is heerlijk op een boterham, cracker of op een toastje!

Dit heb je nodig voor 1 portie:
– 2 eieren
– 1 eetlepel mayonaise
– 1 eetlepel bieslook (gedroogd of vers)
– kerriepoeder, peper, zout

Zo maak je het:
1. Kook de eieren ongeveer 8 minuten. Laat de eieren na het koken even afkoelen in koud water (hierdoor gaat de schaal er makkelijker af). Pel de eieren en prak ze in kleine stukjes.
2. Voeg 1 eetlepel mayonaise, 1 eetlepel bieslook en 1 theelepel kerriepoeder toe. Meng alles goed door elkaar. Breng op smaak met peper en zout. Eet smakelijk!

Voedingswaarde:
De eiersalade bevat ongeveer 263 kilocalorieën, 12,7 gram eiwit, 1 gram koolhydraat en 23,1 gram vet, waarvan 4,7 gram verzadigd vet. Deze voedingswaarden zijn dus zonder brood, crackers of toastjes er bij berekend.

Tips:
– Maak de eiersalade nog lekkerder met wat gebakken spekjes of ham blokjes.
– Deze eiersalade past prima in een koolhydraatbeperkt dieet. Let wel op welk brood of welke crackers je gebruikt!