Het klinkt wellicht cliché, maar wat vliegt de tijd! Voor mijn gevoel was het vorige week nog nieuwjaarsdag, maar de laatste paar dagen van januari zijn alweer aangebroken. Ik vind het fijn dat het weer wat langer licht is en kijk al uit naar de eerste voorjaarszon, maar ik heb nog genoeg te doen voor die tijd. De tussenstand staat op -1,5kg na 3 weken en daar ben ik (ondanks dat het nog niet optimaal gaat wat betreft voeding en beweging) toch wel happy mee. Maar ik ben er nog niet, nog 8,5 kg te gaan. Nu wordt het echt een kwestie van doorzetten, volhouden en de puntjes op de i zetten.

Balans

Vorige week kon je al lezen dat ik moet werken aan balans, ik denk dat dit eigenlijk wel hét woord en hét doel van 2018 wordt voor mij. Ik ben achter de schermen bezig met een mega vernieuwing en uitbreiding van mijn website, het is vrij druk in mijn praktijk en daarnaast kost het werken aan een fitter lijf ook behoorlijk wat tijd, moeite en energie. Verder zou ik graag meer ontspanningsmomentjes willen inplannen, want ik lees graag een boek en vind het heerlijk om creatief bezig te zijn, zoals schilderen, tekenen of handletteren, maar ik maak er nu geen tijd voor.

Gelukkig ging het afgelopen week eigenlijk best goed qua voeding, ondanks een foodbloggers ontbijt op zondag, een foodbloggers (5 gangen!) lunch op vrijdag én een avondje happen en stappen met een vriendin op zaterdag. De ene dag at ik meer dan 1700 kcal, maar de dag er na dan weer wat minder, dus gemiddeld zat ik zo rond de 1650 kcal. Ook qua eiwitten was het wisselend, maar zat ik gemiddeld rond de 97 gram, dus die minimaal 100 gram per dag lukt bijna. Nu nog wat vaker sporten (deze week 2 keer gelukt), maar stap voor stap ga ik de goede kant op.

Resultaat

Deze week is er weinig verschil op de weegschaal te zien. Er is 0,1kg af, mijn vetpercentage is 0,1% omlaag, het vochtpercentage is 0,1% omhoog en mijn spiermassa 0,1kg er bij. Al met al slechts minimale verschillen, dus ik trek maar de conclusie dat het afgelopen week stabiel is gebleven.

Week Datum Gewicht BMI Vet% Vocht% Spiermassa
0 6 januari 74.0 24,7 36.5 47.4 44.6
1 13 januari 73.5 24.6 35.6 48.1 45.0
2 20 januari 72.6 24.2 36.1 47.6 44.0
3 27 januari 72.5 24.2 36.0 47.7 44.1

Jij moet het zelf doen!

Ik vind het super leuk dat ik allerlei reacties krijg op mijn video’s en blogs over ‘from fat to fit’. Wat ik vooral wil laten zien is dat het moeite, tijd en energie kost en dat jij zelf hard moet werken om resultaat te behalen. Niemand kan het voor je doen en een crashdieet is altijd een tijdelijke oplossing. Het is veel belangrijker om met kleine stapjes naar een nieuwe leefstijl toe te werken die bij je past en die je dus ook kan volhouden. Maak jezelf prioriteit, bepaal wat je wilt, hoe je dat gaat doen en ga er voor!

Wat betreft voeding zit ik op de goede weg, wat betreft sporten en balans kan het beter, dus de komende week ligt daar mijn focus. Heb jij je doelen en je plan voor de komende week ook al gemaakt?

Wordt vervolgd…

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=Cv4qWHPHDWU[/embedyt]