Het hoogtepunt van augustus was toch wel mijn roadtrip door Zeeland. Samen met Rachelle van De ZeeuwZe blog reed ik drie dagen kriskras door Zeeland op zoek naar mooie hotspots. Nou, die hebben we gevonden hoor! In dit eetdagboek laat ik je zien welke heerlijkheden we voorgeschoteld kregen en waar je die kan vinden.

Ik kon geen pap meer zeggen…

We zochten de grens van Zeeland en Zuid-Holland op en begonnen de eerste dag met een ontbijt op de Brouwersdam. Bij Restaurant EAT & SEE ging ik voor een English breakfast. Ik was vroeg opgestaan om mijn spullen in te pakken en had bijna een uur in de auto gezeten, dus een stevig ontbijt ging er wel in. Vervolgens reden we (na een kort bezoekje aan Zierikzee) door naar de nieuwe jachthaven van Bruinisse. Wauw, mocht je in de buurt zijn, ga zeker een kijkje nemen. Het is er prachtig. Wij waren uitgenodigd bij Brasserie Sailor’s Inn, waar we op aanraden van het personeel een pittige gambasalade bestelden. Super lekker, die ga ik thuis ook zeker eens proberen te maken. Vanaf Bruinisse maakten we een kleine omweg langs Kaasboerderij Schellach om daarna even op te frissen in ons strand appartement bij Biggekerke. Rachelle had peren meegenomen en wat gedroogd fruit met kokos, een fris tussendoortje.

’s Avonds waren we uitgenodigd bij Restaurant de Boterkapel in Domburg. Vooraf kregen we vers brood, warm uit de oven, met boter en baba ghanoush (aubergine dip). Het was weer even oefenen met stokjes, maar de bentobox als hoofdgerecht was fantastisch! Sushi, sashimi, gambaspiesje, rundspiesje en noedelsalade met pittige kip. Mijn toetje was een goddelijk chocolade lavacakeje. Ik kon geen pap meer zeggen…

Food with a view

De tweede dag mochten we bij Lunchroom CityBeanz in Vlissingen komen ontbijten, vooral de yoghurt met cruesli en fruit vond ik heerlijk. Daarna werden we bij de JuiceBar in Vlissingen verwacht, om een smoothie te komen proeven. Ik had er één met wortel, appel en sinaasappel, lekker veel vitamientjes! De lunch sloegen we maar over, want trek hadden we niet. We reden verder door de tunnel, om bij Wisse Automotive in Terneuzen een geweldige kever op te halen, waar we die middag in mochten toeren.

Flink wat kilometers verder hadden we toch wel trek, dus maakten we een tussenstop in Oostburg. Op het terras van Eigenwijs bestelden we diverse borrelhapjes. Terug in Terneuzen waren we uitgenodigd bij Foodjutters, hier kregen wij ‘food with a view’. Een simpel frietje met stoofvlees met een geweldig uitzicht over de Westerschelde.

Meest luxe ontbijt ooit

Op de laatste dag mochten we komen ontbijten bij Restaurant De Lindenhoeve in Sluis. Hier werden we serieus in de watten gelegd, want wat denk je van starten met een glaasje Cava, vervolgens verse jus en thee, een gebakken spiegelei en een plateau met broodjes, beleg, zalm, fruit en meer? Bij De Lindenhoeve kreeg ik echt mijn meest luxe ontbijt ooit! Gelukkig moesten we daarna een lange rit maken om bij onze eindbestemming aan te komen, want alleen het ontbijt was voor de hele dag voldoende. Bij het Huys van Roosevelt in Oud-Vossemeer sloten we onze roadtrip af met een late lunch. Ik had 3 kroketjes met garnalen, kreeft en coquilles en daarbij werd een knapperig warm broodje met boter geserveerd, heerlijk!

Het was drie dagen met volle teugen genieten van heel verschillende gerechten. Ik had na de roadtrip een week nodig om de weegschaal weer terug in balans te brengen, maar dat mocht de pret niet drukken. Volgende maand vind je weer een nieuw eetdagboek op mijn blog. Ik laat je dan graag zien welke gerechten ik tijdens mijn vakantie in Bali heb gegeten!