Aan het einde van elke maand geef ik je graag een overzicht van mijn eetgewoontes. Na de dinerspecial in februari beloofde ik een lunchspecial en hier is tie dan!

Brood
De meest makkelijke en snelle lunch vind ik toch gewoon een paar boterhammetjes met beleg, bijvoorbeeld ham, kipfilet, pindakaas of sandwichspread. Vers gesneden oerbrood met heksenkaas vind ik erg lekker als afwisseling. Ook maak ik graag een tosti met ham en kaas of met salami en kaas, met een beetje curry.

  

Lunchbroodjes
Op vrijdagmiddag ben ik meestal rond lunchtijd klaar met mijn spreekuur in Tholen en dan haal ik af en toe een broodje bij Broodjes&Zo Potters Kaeswienkeltje. Een fitnessbroodje met pikante kip is mijn favoriet! Zelf maak ik op zondagmiddag graag een uitgebreide lunch, bijvoorbeeld een Italiaanse bol met makreel of een Ciabatta kip cajun (recept volgt komende week!).

  

Variatie
Ik raad mijn cliënten aan om brood af te wisselen met salades of eiergerechten. Hierdoor blijf je makkelijker op gewicht en variatie in je voedingspatroon is belangrijk om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Zelf probeer ik ook diverse variaties uit, zodat ik mijn cliënten weer lekkere tips kan meegeven. Salade met tonijn vind ik erg lekker of een eiergerecht met groente, zoals een eipannetje of een boerenomelet.

  

Lunchen buiten de deur
Afgelopen maand had ik een aantal lunchafspraken voor mijn blog. De komende tijd ga ik wekelijks een Zeeuwse food hotspot met je delen en krijg je dus ook te zien waar en wat ik heb gegeten tijdens mijn lunchafspraken.

Conclusie
Ik lust graag een simpele boterham of een goed gevuld lunchbroodje. Omdat ik variatie in mijn voedingspatroon wel belangrijk vind en ik ook een beetje moet opletten om op gewicht te blijven, wissel ik brood wel af met wat lichtere salades en eiergerechten met groenten. Er komen weer nieuwe lunchrecepten aan, dus houd mijn blog in de gaten voor meer inspiratie! Volgende maand schrijf ik weer een nieuwe eetdagboek special over mijn ontbijt.

Zeeuwse groetjes,
Martine